Згідно Закону України «Про повну загальну
середню освіту» кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне,
незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання
незалежно від виду та форми здобуття ним освіти. Основними видами оцінювання
результатів навчання учнів, що проводяться закладом, є формувальне, поточне та
підсумкове: тематичне, семестрове, річне. За вибором закладу оцінювання може
здійснюватися за системою оцінювання, визначеною законодавством, або за власною
шкалою. За умови використання власної шкали заклад має визначити правила
переведення загальної оцінки результатів навчання семестрового та річного
оцінювання до системи, визначеної законодавством, для виставлення у Свідоцтві досягнень.
Семестрове та підсумкове (річне) оцінювання результатів навчання здійснюють за
12-бальною системою (шкалою), а його результати позначають цифрами від 1 до 12.
Формувальне (поточне формувальне) оцінювання, окрім рівневого або
бального може здійснюватися у формі самооцінювання, взаємооцінювання учнів,
оцінювання вчителем із використанням окремих інструментів (карток, шкал,
щоденника спостереження вчителя, портфоліо результатів навчальної діяльності
учнів тощо).
Основною ланкою в системі контролю у закладах
загальної середньої освіти є поточний контроль, що проводиться систематично з
метою встановлення рівнів опанування навчального матеріалу та здійснення
корегування щодо застосовуваних технологій навчання. Основна функція поточного
контролю – навчальна. Запитання,
завдання, тести, тощо спрямовані на закріплення вивченого матеріалу й
повторення пройденого, тому індивідуальні форми доцільно поєднувати із
фронтальною роботою класу. Також звертаємо увагу на важливість урахування
мотиваційно-стимулюючої функції поточного оцінювання.
Тематичне оцінювання пропонується
здійснювати на основі поточного оцінювання із урахуванням проведених діагностичних
(контрольних) робіт, або без проведення подібних робіт залежно від специфіки
навчального предмета. Під час виставлення тематичного балу оцінка за ведення
робочих зошитів, як правило, не враховується.
Семестрове оцінювання може здійснюватися за
результатами контролю груп загальних результатів відображених у Свідоцтві досягнень. Семестровий
контроль проводиться з метою перевірки рівня засвоєння навчального матеріалу в
обсязі навчальних тем, розділів і підтвердження результатів поточних оцінок,
отриманих учнями протягом ІІ семестру. Фіксація записів тематичного та
семестрового оцінювання проводиться в окремій колонці без дати. Оцінка за
семестр ставиться за результатами тематичного оцінювання та контролю груп
загальних результатів.
Запропоновані критерії оцінювання зорієнтовані
на очікувані групи результатів навчання, передбачені навчальною програмою. Якщо
рівень результатів навчання учня (учениці) визначити неможливо з якихось
причин, у класному журналі та свідоцтві досягнень, табелі навчальних досягнень
роблять запис «не атестований(а) (н/а)»
Критерії оцінювання
навчальних досягнень з англійської мови 5 клас
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних
досягнень учнів |
Аудіювання |
||
I. Початковий |
1 |
Учень (учениця) розпізнає на слух найбільш поширені
слова в мовленні, яке звучить в уповільненому темпі |
2 |
Учень(учениця) розпізнає на слух найбільш поширені
словосполучення в мовленні, яке звучить в уповільненому темпі |
|
3 |
Учень (учениця) розпізнає на слух окремі прості
непоширені речення й мовленнєві зразки, побудовані на вивченому мовному
матеріалі в мовленні, яке звучить в уповільненому темпі |
|
II. Середній |
4 |
Учень (учениця) розпізнає на слух прості речення, фрази
та мовленнєві зразки, що звучать у нормальному темпі. В основному розуміє
зміст прослуханого тексту, в якому використаний знайомий мовний матеріал |
5 |
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у
нормальному темпі текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі |
|
6 |
Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у
нормальному темпі невеликих за обсягом текстів, побудованих на вивченому
мовному матеріалі, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення
яких можна здогадатися |
|
III. Достатній |
7 |
Учень
(учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі текстів,
побудованих на вивченому мовному матеріалі, які містять певну кількість
незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, сприймає більшу частину
необхідної інформації, подану у вигляді оціночних суджень, опису,
аргументації |
8 |
Учень (учениця) розуміє основний зміст стандартного
мовлення в межах тематики ситуативного мовлення яке може містити певну
кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. В основному сприймає на слух
експліцитно подану інформацію |
|
9 |
Учень
(учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке може містити певну кількість
незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, а також сприймає
основний зміст повідомлень і фактичну інформацію, подану в повідомленні |
|
IV. Високий |
10 |
Учень
(учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке може містити певну кількість
незнайомих слів, про значення яких можна здогадатись, а також основний зміст
чітких повідомлень різного рівня складності |
11 |
Учень (учениця) розуміє тривале мовлення, яке може
містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися.
Уміє знаходити в інформаційних текстах з незнайомим матеріалом необхідну
інформацію, подану у вигляді оціночних суджень, опису, аргументації |
|
12 |
Учень (учениця) розуміє тривале мовлення й основний
зміст повідомлень, сприймає на слух подану фактичну інформацію в повідомленні |
|
|
||
Читання |
||
I. Початковий |
1 |
Учень (учениця) уміє розпізнавати та
читати окремі вивчені слова на основі матеріалу, що вивчався |
2 |
Учень (учениця) вміє розпізнавати та
читати окремі вивчені словосполучення на основі матеріалу, що вивчався |
|
3 |
Учень(учениця) вміє розпізнавати та
читати окремі прості непоширені речення на основі матеріалу, що вивчався |
|
II. Середній |
4 |
Учень (учениця) уміє читати вголос і про
себе з розумінням основного змісту тексти, побудовані на вивченому матеріалі.
Уміє частково знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень за
умови, що в текстах використовується знайомий мовний матеріал |
5 |
Учень (учениця) вміє читати вголос і
про себе з розумінням основного змісту тексти, які можуть містити певну
кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Уміє частково
знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень, опису за умови,
що в текстах використовується знайомий мовний матеріал |
|
6 |
Учень/учениця вміє читати з повним
розумінням тексти, які можуть містити певну кількість незнайомих слів, про
значення яких можна здогадатися. Уміє знаходити необхідну інформацію у
вигляді оціночних суджень, опису, аргументації за умови, що в текстах
використовується знайомий мовний матеріал |
|
III. Достатній |
7 |
Учень (учениця) уміє читати з повним
розумінням тексти, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення
яких можна здогадатися; уміє знаходити потрібну інформацію в текстах
інформативного характеру |
8 |
Учень (учениця) вміє читати з повним розумінням тексти,
які містять певну кількість незнайомих слів, знаходити й аналізувати потрібну
інформацію |
|
9 |
Учень (учениця) вміє читати з повним розумінням
тексти, використовуючи словник, знаходити потрібну інформацію, аналізувати її
та робити відповідні висновки |
|
IV. Високий |
10 |
Учень (учениця) вміє читати з
розумінням основного змісту тексти, аналізує їх, розуміє прочитаний текст,
установлюючи логічні зв'язки всередині речення та між реченнями |
11 |
Учень (учениця) уміє читати тексти,
аналізує їх і робить власні висновки, розуміє логічні зв'язки в рамках тексту
та між його окремими частинами |
|
12 |
Учень (учениця) уміє читати тексти,
аналізує їх і робить висновки, порівнює отриману інформацію з власним
досвідом. У
повному обсязі розуміє тему прочитаного тексту різного рівня складності |
|
Говоріння |
||
I. Початковий |
1 |
Учень (учениця) знає найбільш
поширені вивчені слова, проте не завжди адекватно використовує їх у мовленні,
допускає фонематичні помилки |
2 |
Учень (учениця) знає найбільш
поширені вивчені словосполучення, проте не завжди адекватно використовує їх у
мовленні, допускає фонематичні помилки |
|
3 |
Учень (учениця) використовує в
мовленні прості непоширені речення з опорою на зразок, має труднощі у
вирішенні поставленого комунікативного завдання в ситуаціях на задану тему,
допускає фонематичні помилки |
|
II. Середній |
4 |
Учень (учениця) уміє в основному
логічно розпочинати та підтримувати бесіду, при цьому використовуючи
обмежений словниковий запас та елементарні граматичні структури. На запит
співрозмовника дає елементарну оціночну інформацію, відображаючи власну точку
зору |
5 |
Учень (учениця) уміє в основному
логічно побудувати невеличке монологічне висловлювання та діалогічну
взаємодію, допускаючи незначні помилки при використанні лексичних одиниць. Усі звуки в потоці мовлення
вимовляються правильно |
|
6 |
Учень (учениця) упевнено розпочинає, підтримує, відновлює
та закінчує розмову у відповідності з мовленнєвою ситуацією. Усі звуки в
потоці мовлення вимовляються правильно |
|
III. Достатній |
7 |
Учень (учениця) уміє зв'язно
висловлюватись відповідно до навчальної ситуації, малюнка, робити
повідомлення з теми, простими реченнями передавати зміст прочитаного,
почутого або побаченого, підтримувати бесіду, ставити запитання та
відповідати на них |
8 |
Учень (учениця) уміє логічно
висловитись у межах вивчених тем відповідно до навчальної ситуації, а також у
зв'язку зі змістом прочитаного, почутого або побаченого, висловлюючи власне
ставлення до предмета мовлення; уміє підтримувати бесіду, вживаючи короткі
репліки. Учень в основному уміє у відповідності з комунікативним завданням
використовувати лексичні одиниці та граматичні структури, не допускає фонематичних
помилок |
|
9 |
Учень (учениця) уміє логічно
висловлюватись у межах вивчених тем, передавати основний зміст прочитаного,
почутого або побаченого, підтримувати бесіду, уживаючи розгорнуті репліки, у
відповідності з комунікативним завданням використовує лексичні одиниці та
граматичні структури, не допускає фонематичних помилок |
|
IV. Високий |
10 |
Учень (учениця) уміє без підготовки
висловлюватись і вести бесіду в межах вивчених тем, використовує
граматичні структури й лексичні одиниці у відповідності з комунікативним
завданням, не допускає фонематичних помилок |
11 |
Учень (учениця) уміє логічно й у заданому обсязі
побудувати монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію, використовуючи
граматичні структури й лексичні одиниці у відповідності до комунікативного
завдання, не допускаючи при цьому фонематичних помилок |
|
12 |
Учень (учениця) уміє вільно
висловлюватись і вести бесіду в межах вивчених тем, гнучко та ефективно
користуючись мовними та мовленнєвими засобами |
Письмо |
|||||
Рівень навчальних досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень |
Грамотність |
||
|
|
|
Припустима
кількість орфографічних помилок |
Припустима кількість лексичних, граматичних і
стилістичних помилок |
|
I. Початковий |
1 |
Учень (учениця) уміє писати вивчені
слова, допускаючи при цьому велику кількість орфографічних помилок |
8 |
9 |
|
2 |
Учень (учениця) уміє писати вивчені словосполучення |
6 |
9 |
|
|
3 |
Учень (учениця) уміє писати прості
непоширені речення відповідно до комунікативної задачі проте зміст
повідомлення недостатній за обсягом для розкриття теми та інформативно
насичений |
6 |
8 |
|
|
II. Середній |
4 |
Учень (учениця) уміє написати
листівку за зразком, проте використовує обмежений запас лексики та
граматичних структур, допускаючи помилки, які ускладнюють розуміння тексту |
6 |
6 |
|
5 |
Учень (учениця) уміє написати коротке повідомлення за
зразком у межах вивченої теми, використовуючи обмежений набір засобів
логічного зв'язку при цьому відсутні з'єднувальні кліше, недостатня
різноманітність ужитих структур, моделей тощо |
4-5 |
5 |
|
|
6 |
Учень (учениця) уміє написати коротке
повідомлення/лист за зразком у відповідності до поставленого комунікативного
завдання, при цьому вжито недостатню кількість з'єднувальних кліше та
посередня різноманітність ужитих структур, моделей тощо |
4-5 |
5 |
|
|
III. Достатній |
7 |
Учень (учениця) уміє написати коротке
повідомлення за вивченою темою за зразком у відповідності до заданої
комунікативної ситуації, допускаючи при цьому ряд помилок при використанні
вивчених граматичних структур. Допущені помилки не порушують сприйняття
тексту, у роботі вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше, різноманітні
структури, моделі тощо |
4 |
4 |
|
8 |
Учень (учениця) уміє без використання
опори написати повідомлення за вивченою темою, зробити нотатки, допускаючи
ряд помилок при використанні лексичних одиниць. Допущені помилки не порушують
сприйняття тексту, у роботі вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше,
різноманітні структури, моделі тощо |
3 |
3 |
|
|
9 |
Учень (учениця) уміє написати повідомлення на
запропоновану тему, заповнити анкету, допускаючи ряд орфографічних помилок,
які не ускладнюють розуміння інформації, у роботі вжито ідіоматичні звороти,
з'єднувальні кліше, різноманітні структури, моделі тощо |
3 |
2 |
|
|
IV. Високий |
10 |
Учень (учениця) уміє написати
повідомлення, висловлюючи власне ставлення до проблеми, написати особистого
листа, при цьому правильно використовуючи вивчені граматичні структури у
відповідності до комунікативного завдання, використовуючи достатню кількість
ідіоматичних зворотів, з'єднувальних кліше, моделей тощо |
2 |
1 |
|
11 |
Учень (учениця) уміє написати
повідомлення, правильно використовуючи лексичні одиниці в рамках тем,
пов'язаних з повсякденним життям. Даються при наявності несуттєвих
орфографічних, які не порушують акту комунікації (британський або
американський варіанти орфографії, орфографічні помилки в географічних назвах
тощо) |
1-2 |
|
|
|
12 |
Учень (учениця) уміє подати в
письмовому вигляді інформацію у відповідності з комунікативним завданням,
висловлюючи власне ставлення до проблеми, при цьому правильно використовуючи
лексичні одиниці та граматичні структури |
|
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий